Ny rutin för betalning av årsavgift

Vi har nu passerat årsskiftet och därmed är det dags att betala årsavgiften som är baserad på den medlemsform som du har.
Sedan Landeryd Golf AB tog över driften av Vårdsbergs GK år 2018 så har du mottagit en faktura som skickats via e-post till dig i januari/februari. Nu sker en förbättring som vi är glada att kunna ge dig information om!

Vid denna årsfaktureringen kommer ingen faktura att mailas till dig, utan den avgift som gäller för dig är nu istället utlagd på din personliga sida på www.golf.se . Det är här du brukar boka dina starttider och anmäler dig till tävlingar o dyl. Nu hittar du även din årsavgift under ”Obetalda avgifter” eftersom årsfaktureringen har skett!
Mer information om hur man betalar avgiften har mailats ut till alla medlemmar som har sin mailadress registrerad i klubben.
De som saknar e-postadress kommer att få en vanlig faktura hemskickad via posten.

De som har ”familjefaktura” med maxbelopp 9 000 kr + städavgifter kommer få faktura mailad till familjens kontaktperson.

Om du är anställd och kan begära friskvårdsbidrag av din arbetsgivare skriver du själv ut ditt kvitto och lämnar till arbetsgivaren.
Det är delen som gäller ”spelavgift” som är godkänd som friskvårdsbidrag och på kvittot finns alla uppgifter som arbetsgivaren behöver för att kunna hantera detta. I spelavgiften ingår 6% moms.
Om du vill att ditt personnummer ska synas på kvittot kan du när som helst göra den inställningen själv under ”Mina inställningar”/Sekretess o Nix/.
Markera i rutan längst ner under ”Sekretess o Nix” för att godkänna visning av ditt personnummer.

När du har betalat din årsavgift senast 31 januari, via webben, är du klar för att fortsätta spela golf år 2023, och kvittot kan du skriva ut när som helst eftersom det sparas under din inloggning.

Om du har några frågor kring detta är du alltid välkommen att kontakta kansliet på Landeryds GK, helst via e-post till kansli@landeryd.se

Detta innebär alltså att de medlemmar som vill ut och spela också ska betala sin årsavgift nu direkt. Då blir de spelklara på momangen och behöver inte se någon uppmaning om att betala greenfee.

Med en önskan om en riktigt God fortsättning på det nya året!

// Kansliet

Ny rutin för betalning av årsavgift